Skip to content

Erkeklerde Saç Mevzusu ve Chilbong üzerine

Aralık 21, 2013
İlk olarak alt yazılarılarıyla videoyu izlemenizi tavsiye ediyorum

Hyolin’in Sistar’dan bağımsız çıkardığı ilk albümünden bir parça: One Way Love. Bu kızla uzaktan yakından ilgilenmemekle beraber bu klibi çıktığından beri 100 kez izlemişimdir herhalde. Evet şarkı güzel, müziği akılda kalıcı. Ama hiçbir şey bana bir K-pop parçasını bu kadar izletemezdi, klipte Chilbongie olmasaydı. Chilbong ile aramda son günlerde aynı klipteki gibi bir sevgi-nefret ilişkisi var, ki aşağıdaki resim tüm aşamaları açıklıyor: 1-ilgilenme 2-saplantı 3-nefret-inkar. Bu safhalardan hepimiz kim bilir kaç kez geçmişizdir, değil mi :)

 aşama aşama

Reply 1994 izlemeye başladıktan sonra her klasik Kore dizisi izleyicisi gibi Chilbong gibi bir ikinci adam varken neden çöp oppa nedeeeen? sorularıyla her bölüm cebelleşiyordum. Dizideki lakabı Chilbong olan Yoo Yeon-seok’u ilk görüşümdü. Dizide en sevdiğim bölümler hep onun bölümleriydi. Dizi ilerledikçe aslında bu onu ilk görüşüm olmadığı ortaya çıktı. Önceden onu “A Werewolf Boy” filminde, üstelik kötü adam olarak izlemiştim. Ben öyle çekik göz ayırt edemeyenlerden değilimdir aslında ama saçları o kadar farklı göstermiş ki, karakterini bile değiştirmiş. Şöyle ki bizim uysal tatlı Chilbong yatık Hallyu saçlarıyla tam bir iyi adamken, filmde saçları önden kaldırdığı için tam bir züppeye dönüşmeye becermiş.

çohun namca nappun namca

Aslında bu onu ikinci değil üçüncü görüşümmüş. Evet ikinci aşamaya geçip internette Yoo Yeon-seok ile ilgili ne varsa hepsini görmeliyim hallerine gelince o zaman bu acı gerçeği fark ettim. 10 yıl önceki rolünün nasıl bir kötü adam rolü olduğunu… Bu yazıyı okuyan herkesin Old Boy izlediğini varsayıyorum. Yoo Ji-tae yani intikam alan adamın çocukluğunu canlandıran oyuncunun ta kendisiydi. Bizim tatlı Chilbongiemiz :( O zamanlar sırf Yoo Ji-tae’ye çok benzediği için rolü kapsa da sonradan yıldızı parlayıverdi.

old boy yoo yeon seok

Bunun konumuzla en ufak alakası yok ama yine de nasıl üçüncü safha, yani nefret safhasına ulaştığımı göstermesi açısından paylaşmadan edemedim. Çok sinirlenmiştim çok.

Videoya dönecek olursak klip ana tema olarak Yoo Yeon-seok’un nasıl bir taş fırın erkeği olduğu üzerine kızımızın dırdırlanmalarından ibaret. Hep kendi kafana göre hareket ediyorsun, benim fikrimi hiç sormuyorsun, bencilsin, kötüsün, nappun namcasın falan diyor:

çohunnappun

Arada keyfi yerindeyken misal kedilerle oynaşırken kendisi de süt dökmüş kediye dönüyor sanki, şu surat ifadesine bak. Ama sonra içine şeytan kaçmış gibi nemrut oluveriyor. Evin ortasına arabasını sokuyor. Kızın arkadaşlarıyla görüşmesine engel oluyor. Ama kendi arkadaşlarıyla her akşam içiyor. Bunun üzerine kızımız ne yapıyor, isyanını kah pencere pervazlarında dans ederek kah evin orta yerindeki küvette adamın üstüne içki dökerek (bkn. öyle değil böyle içilir) gösteriyor.

evin ortasında ne halt yiyorsunuz

Burada yine adamımızı kötü adam saçı modeliyle görüyoruz, kötü adam bakışı da bonusu.

Bu blogu eskiden beri okuyorsanız bilirsiniz, teorilerimi tek bir kanıta dayandırmam :) Dizilerin 12. bölümleriyle ilgili yaptığım randomize kontrollü çalışma gibi bu teorimi de sağlam kanıtlarla göstereceğim, hahah. Kötü adam-iyi adam saç modelini diğer dizilerde de fark ettim.

kötü yeong-doiyi yeong-do

The Heirs dizisinden Yeong-do mesela. O alnının her karışını gösteren kötü adam saçlarıyla ortalığı kasıp kavururken dizinin ikinci yarısında aşkına yenik düşerek içindeki iyiliğe teslim oldu ve saçları bile yatıştı. Hatta bu duruma üvey kardeşi Rachel bile laf etmişti, ne bu saçlarının hali kaldırsana şunları! diye.

shunji sonsengfıttırmak

Dizinin içindeki ruh hali geçişlerine en güzel örnek bence Gaksital dizisindeki Shunji’ydi. Başlarda pamuk şekerden hallice olan Japonikamız, kendisini kötü adamlığa kaptırıp isyan bayraklarını kaldırınca otomatik olarak saçlar da kalktı.

Ve bir de fark ettiyseniz dizilerde esas adamların saçları iyi adam saçıyken, ikinci adamlar ne kadar iyi olsalar da saçları kalkıktır efem. Full House, Dalja’s Spring, Queen In-hyun’s Man, The Greatest Love, Brilliant Legacy, Rooftop Prince, Scent of a Woman, Dream High, Good Doctor vs.

Yani kötü adam saçın varsa, yakışıklı ve aşk dolu da olsan o Kore dizisinde kaybetmeye mahkumsun.

Bugün en uzun gece olduğu için, geceye blog yazısı yazarak güzel bir başlangıç yapmak istedim. Özlemişim.

İyi adamları her halleriyle seviyoruz, saç işin bahanesi.

14 Yorum leave one →
  1. Aralık 21, 2013 11:56 am

    çok güzel bir ayrıntı yakalamışsın :))) hiç fark etmemiştim bu saç ayrıntısını ama sen söyleyince “evet hakikaten öyle” dedim :)))) boşuna dememişler “imaj her şeydir!” diye :))

    • Aralık 22, 2013 1:36 am

      Vakti zamanında Shunji beni çok hayal kırıklığına uğratmıştı, pamuk şekerlikten şeytanlığa. O gün bugündür herkesin saçına bakar oldum :))

  2. hatice permalink
    Aralık 21, 2013 11:33 pm

    Chilbong için aynı şeyleri hissetmişiz :).. benimde önce dikkatimi çekti sevimli filan geldi sonra bu klibi izledim acayip soğudum. güzel filan ama hayran olunacak biri değil :) yinede replyde destekliyorum. ne ki son iki bölüm kaldı ve bence chilbongun hiç şandı kalmadı. :(

    • Aralık 22, 2013 1:42 am

      Klibi ilk gördüğümde şaşırmıştım ama klip yüzünden soğuduğumu söyleyemem, aksine klipteki halini hoş buldum. Beni gıcık eden filmlerdeki rolleri :(
      Chilbongie dizide bir gün yüzü görmedi resmen, 19. Bölümü izledim, şimdilik rota yine ona döndü ama bu çocuğun ricacı halleri beni öldürecek. Hep yumuşak suratından kaybediyor. Hayır bilmesek sert adamı oynayabileceğini, klipten biliyoruz hahah:)

  3. Aralık 22, 2013 12:42 pm

    Kötü adam saçı diye bir şeyin varlığını senden öğrendim ilk kez şu anda. Benim tek bildiğim hala geçmeyen, genç-yaşlı herkesin kullandığı Hallyu saç stili. Neftetlik… Bitmesini bekliyorum sabırla. Ama cidden ilginç bir teori canım. Güzel bir detay yakalamışsın tebrikler :) Klibide izlemedim ama izleyeceğimdir tenks :D

    • Aralık 25, 2013 9:13 pm

      Klibi izle bak hak vereceksin.
      Hallyu saç modası daha ne kadar sürer bilemiyorum. Bildiğim şey, yatık saç erkeklere uysal bir hava katıyor ve dizi-film sektörü de bunu kullanmasını biliyor :)

  4. Aralık 24, 2013 3:21 pm

    ahaha süper olmuş, bazen dizilerde 2. adamlar saç değişikliği yapardı o zaman kadınlar sevgililerinden ayrılınca değişik ister yaa onun gibi düşünürdüm adam üzüntüden saçıyla oynadı bak yazık diye ama kötü adam iyi adam teorisi çok mantıklıymış :D

    • Aralık 25, 2013 9:14 pm

      Adam üzüntüden saçıyla oynadı da iyiymiş :) Bu fikir Yeong-do için pek bir uydu :)

  5. Aralık 27, 2013 1:57 am

    jkasdhajsdhasdsa izninle önce bi gülecem. Uzun zaman oldu bu nassın ne var ne yok F1 devam mı karşim? Şimdi konuya döneyim ay negzel demişin he. Chilbong ile ilgili araştırma sürecinden ben de geçtim böyle. aha lan orada da görmüşüm şurada da varmış gibisinden ama bize fark ettiren Reply oldu. Sen hangi teamdensin? Team Chilbong olarak bi fighting diyelim aramızdaysan jahsdasd. Saç olayını bu yönden hiç düşünmemiştim yazının sonunda randomlarımı boydan gülmekle beraber hak verdim sana. Yalnız Young Do saçlarını kaldırdığında Mr. Spock değil mi allasen. Saçlarını kaldırdığı bölümlerde bi türlü odaklanamadım ben çocuğa yazık oldu. Shunji için de bi ağlayan suratımı esirgemeyip gidiyorum çok beğendim kib sçs

    • Aralık 27, 2013 6:20 pm

      O zaman benden de Aja aja Fighting! :) Çünkü Team Chilbong olmaktan başka çarem yok :)
      F1’e devam, gelecek sezon Ferrari’de Raikkonen ve Alonso beraber olacakmış, dünya başımıza yıkılacak. Ben de sçs :))

  6. Aralık 28, 2013 7:03 pm

    çok yerinde bir tespit olmuş canım, gözümüzü açtığın içün tenk yu :) team chilbong’un naçizane bir üyesi olup 20. bölümün ardından bütün ümitlerim tükenmiş olarak karşındayım :P (spoiler yok, bu benim kendi çıkarımım…) ben de yun suk’un a werewolf boy’da oynadığını fark edince dumurlardan dumur beğenmiştim o_O nasıl olur da orada bu pamuk şekeri çocuğu fark edemem demiştim de suçu biricik aşkım cungki’ye atmıştım (ortamda cungki varken gözüm başkasını görmüyor şeklinde, eheh) ama şimdi anlıyorum ki saç stilinin de etkisi var, nappun koreliler kendi düşüncelerini subliminal mesaj olarak bizim de beynimize sokmuş olacaklar ki saçları dikilmiş koreli çocukları nedense bi antipatiyle karşıladığımı fark ediyorum :) :) not: hyolin de klip ayağına iyi ellemiş çilbongumuzu. pis cıbıldak! :P

    • Aralık 29, 2013 7:57 am

      Evet tabii, joong- ki gibi bir şeker kurtun yanında dik saçlı bir chilbong’u fark edemedik ki bu bizim suçumuz değil, korelilerin suçu :)
      Dizi bitmesine rağmen ben hala team chilbong’dayım, kocanın başkası olması bu gerçeği değiştirmedi ;p
      Hyolin’e de verip veriştirmişsin bu arada :)

  7. FerAy permalink
    Şubat 22, 2015 7:41 pm

    Blogunuza yeni rastladım, iyi ki rastladım. iki saattir gül gül öldüm. Varolun ağzınız bal yesin. Selamlar. (:

    • Şubat 22, 2015 7:51 pm

      Hoşgeldin. Yorumun sayende ben de bu yazıya dönmüş oldum ve geçen seneyi hatırladım :) Sana iyi okumalar ve iyi eğlenceler

Yorumunu sevdim

