Skip to content

Signal

Ekim 20, 2016

vlcsnap-2016-10-19-22h30m42s002

Signal dizisiyle ilgili tek bir fotoğraf paylaşıp bırakmayı planlıyordum ama şimdi, diziyi yeni bitirdiğim şu anda, saat de 23:23’e yaklaşırken bunu yapamayacağım. Böyle bir diziyi detaylı anlatarak sizi spoiler ile boğmayacağım elbette, ama söylenecekler de söylenmeli. Şiddetle tavsiye ediyorum, dizinin türü de zaten şiddet-gerilim-aksiyon :) Bu güzel tvN dizisini Yeppudaa’dan indirip izleyebilirsiniz.

Bir kere bir diziyi değerlendirirken ben yönetmen ve senaristine bakarım, ve bu beni çoğu zaman tatmin etmiştir. Bu dizinin yönetmeni Kim Won-Suk, ki kendisi Misaeng ve Sungkyunkwan Scandal dizilerinin de yönetmeni. İkisini de gözüm kapalı öneririm. Yazar ise Kim Eun-Hee, ki kendisini Harvest Villa sayesinde tanıdım, o da değeri anlaşılamamış çok güzel bir senaryoydu. Burada baştan geçer notu alıyor bile.

Önceki yazımda şöyle yazmıştım: “Kore dizilerinde zaman yolculuklarının romantik versiyonu Queen In-hyun’s Man, komik versiyonu Rooftop Prince ise gerilim-gizem versiyonu da Nine olmuş.” Amma velakin ben o zaman gerilim kelimesinin sözlük anlamını bilmiyormuşum. Gerilim demek Signal demekmiş. Hayatımda hiçbir dizide, hele ki daha ilk bölümlerden bu kadar gerildiğimi ve korktuğumu hatırlamıyorum.

vlcsnap-2016-10-14-20h02m06s897

  • Ben bu sahneden çok korktum. Bu görüntüyü göreceğimi tahmin etmeme rağmen tüm tüylerim diken diken oldu. Kadın dedektif arkasına döndü ve… Zaten bundan önceki ilk 3 bölümde de inanılmaz gerilmiştim ama bu sahne üstüne tüy dikti. Sonrasında bu diziyi güneş battıktan sonra asla izlemedim, çok ciddiyim. 9 yaşında bile gece uyumadan önce televizyonda korku filmi izleyip uyuyan ve hiç uykusu kaçmayan ben, 29 yaşında gece bu diziyi izlersem uyuyamaz oldum. Dizideki her bir cinayet, tecavüz, hatta kovalama sahnesini izlerken dehşete düştüm. Cerrah olan ben, kandan korktum bu dizide. Benim etkilendiğim bir döneme geldiği için mi böyle oldu bilemiyorum, siz yine de bu diziyi gündüzleri izleyin.
  • Bu arada dizinin hiçbir bölümünde sıkılmadım ama özellikle ilk 4 bölümü ayrı ayrı film yapsalar hepsini de en sevdiğim filmler listesine koyardım. O derece yoğun ve ilginç bölümlerdi. Bu kadar malzemeleri varken neden birkaç film yapmamışlar anlamadım. Hani yazık olduğundan değil de, sonuçta Signal gibi muhteşem bir dizi yapmışlar. Heyecan hep doruktaydı. Her davayla şimdi ne olacak diye meraklandırıyordu.

vlcsnap-2016-10-17-00h13m03s345

  • Dizinin konusu faili meçhul cinayetler ve suçlar üzerine dedektiflerin araştırmaları üzerinden yürüyor. 2015 yılındaki profil uzmanı yüzbaşı Park Hae-young (yukarıdaki), dedektif Cha soo-hyun ve iki tane ekip arkadaşlarıyla oluşturdukları faili meçhul davalar birimi geçmişte çözülememiş olayları çözmeye çalışıyor, kanıtları arıyor, ipuçlarını kovalıyor. Park Hae-young’un suçlularla ilgili yorumları bir harika :) Mesela bir seri katil, öldüreceği kurbanlardan birine aşık oluyor, ama asosyal kişiliği ve psikolojik sorunları yüzünden kızla konuşamıyor. Park Hae-young’un bu durumla ilgili yorumu: “Konuşsaydılar daha iyi olurdu.” Puhahahahh, nadiren de olsa böyle güldüren sahneleri vardı, arada gerginliği azaltıyor iyi oluyordu. (Aslında bu bile oldukça gergin bir sahneydi)

vlcsnap-2016-10-18-21h41m34s670

  • Lee Je-hoon’un oynadığı karakter olan Park Hae-young dizinin çoğunda önüne gelen her polise kaşlarını kaldırıp, gözlerini kocaman açarak “Bu nasıl adalet, bu ne biçim dünya kardeşim” diye bağırmakla meşguldu.
  • vlcsnap-2016-10-15-16h08m59s820

    • Komedi filmine gidip ağlamak ve bizi de ağlatmak… Dedektif Lee Jae-han hiç süphesiz bu dizinin yıldızıydı. O ağladığında ben direk ağlıyordum zaten. Adam duygularını o kadar güzel gösteriyor ki. Fevri karakteri, sakin kalmaya çalışsa da saman alevi gibi üçüncü saniyede parlaması, dürüstlüğü, adam gibi adam oluşu, karizması, ama bir o kadar da yufka yürekliliği… Yakınlık kurduğu o kız öldüğünde telsizden Park Hae-young’a şöyle demişti: “Sizin için kurbanlar fotoğrafları, isimleri, yaşı, mesleği, bulunduğu yerlerden ibaret olabilir, ama benim için değil”. Sonra sinemada ağlayışı zaten oyunculuğun son noktasıydı.

vlcsnap-2016-10-18-12h23m21s450

  • Soğuk bir kadındı, bu kadını bile delirttiniz ya ben daha ne diyeyim. Ama buradaki “Sana yardım edeceğim” cümlesi bu dizinin en etkileyici repliklerinden birisiydi. Zaten katilin manyak annesinin beyaz köpeğe yaptığı kanımı dondurmuştu, üstüne bu sahne gerdi biraz.

vlcsnap-2016-10-18-22h38m54s628

  • Dizide biri ağlarken bizim güldüğümüz tek sahne. Dedektifin sonunda sinirleri bozulmuştu, koyverdi gitsin. E kolay değil, sevdiceği ölecek zannetti.

vlcsnap-2016-10-19-20h38m05s888

  • Geçmiş değişirse, gelecek de… Değişti… Bu kelimeden hiç hayır gelmedi dizi boyunca. İnsana bir umut kırıntısı vermediler. Her değişim sonrası iyi şeyler oldu sandık ama genel resme bakınca daha büyük batağa battıklarını görebilirsiniz.
  • Velhasıl ne Nine’daki tütsüler ne de Signal’in telsizi sahiplerinin aileleriyle ilgili gerçekleri değiştirmelerine izin vermedi. Bu iki dizi arasında gördüğüm tek ortak nokta bu. Onlarca hayatın içine ettikleri gerçeği de cabası. Tövbe, bir daha geçmişi değiştirmek hayali kurmayacağım :)
  • Bir de geçmişle ilgili bir yazıya bakarken geçmiş değişince o yazının silinmesi.. Nine sayesinde aşina olduğum bir kavram olmasına rağmen bu dizide de her seferinde hoşuma gitti.
  • Cinayetli dedektifli dizileri izlemeyi romantik komedilerden daha çok sevsem de yeni bir diziye başlayacağım zaman çok nadiren bu türü izliyorum, elim hep romantik komedilere gidiyor. Bunun nedeni bilinçaltımda bu tarz dizilerden sonra oluşan gerginlik sanırım. Bu diziden sonra bunu daha da iyi anladım. Beynim ferahlık istiyor, efil efil essin bir yerlerden kapı pencere açık kalsın diyor.

Sonuç olarak kesinlikle izlenmesi gerek! Polisiye izlemek istiyorsanız başka bir şeye bakmayın, direk Signal izleyin.

Ben bu diziyi çok çok çok sevdim.

16 Yorum leave one →
  1. seh permalink
    Ekim 20, 2016 11:33 am

    İnan “Signal” yazısı bekliyordum ki hemencecik gelmiş:) …Dizinin neredeyse tamamını gece izledim ama tabi ki yalnız değildim zaten buna cesaret de edemezdim. Kardeşimle izlediğim halde her seferinde ödüm koptu, mutfağa gidene kadar kardeşimle bağıra bağıra konuşuyordum, sonrada koşarak dönüyordum:D Gerilimiyle birlikte bence dramı da çok çok iyiydi; o söz ettiğin ” katilin manyak annesi” yüzünden belki ilk kez bir seri katile hüngür hüngür ağladım:( hele de Dedektif Lee Jae-han bütün dizi boyunca “abim” diye izledim, sanırsın ki mahalleden tanıdığım sevecen, güven veren bir büyüğümdü doğallığın zirvesindeydi:(

    • Ekim 22, 2016 10:46 pm

      Canımcım sorma, ben bilemedim bu dizinin “korku” yönünün de olduğunu, tek başıma geceleri izledim hep :( Hahahahh, üstünden vakit geçince kendime de gülüyorum şimdi ama o zaman korkmuştum. Sonradan düşününce dizinin etkisini gösterebilmesi için gece izlemek daha bile mantıklı :)
      Dram Lee Jae-han sayesinde vardı resmen, adamın yakınlık kurduğu insan/ailenin başına ille kötü olay geliyordu maalesef. En sevdiğimiz karakterin başına gelenler de üzüyor insanı.

      • Seh permalink
        Ekim 25, 2016 10:04 am

        Özellikle korkalım diye yapılmamıştı ya, olayların içinde gelişen doğal bir korkuydu. Bence en güzel tarafı da buydu dizinin. Hı işte bana bunlarla gelin dedirtti:D Bu arada gözüm yollarda, hevesim kursağımda kaldı malum finalden ötürü ikinci sezonun gelmesini diliyorum şu aralar:)

  2. Ekim 20, 2016 11:50 am

    Signal bu senenin en iyi dizisiydi. Geçmiş yolculuk temalarını severim bu kadar güzelini ayrıca severim. Dizinin her şeyini sevmiş bulundum. Park Hae-young’un where is the adalet deyişini de hehe
    Bende senin gibi geçmişi değiştirme hayallerime tövbe ettim diziden sonra 😂
    Not: Signalden sonra en çok sevdiğim dizi: Come Back Mister. Enfesti.
    Descendants of the Sun ise benim için hayal kırıklığıydı, çok süslü içi boş bir balon gibiydi sanki. Tabii bu sadece benim görüşüm seveni çok fazlaydı…

    • Ekim 22, 2016 11:00 pm

      Benim de bu senenin dizilerinden en iyilerinden diyebilirim. Ben romantik komedide Lucky Romance’ı sevdim.
      DOTS benim için de hayal kırıklığı olma ihtimali yüksek, açıkçası çok bir beklentim de yok ama böyle herkesin bildiği izlediği yapımları da izlemek istiyorum. Boys Over Flowers da benim için vasat bir diziydi ama izlemesem meraktan ölürdüm.
      Come Back Mister için birinden daha güzel bir yorum duymuştum ama Rain’e The Fugitive’den beri mesafeliyim, o diziyi yarıda bırakmıştım.Aslında Full House, Sangdoo, A Love to Kill dizilerini ve I’m a Cyborg but That’s OK filmini çok sevmiştim. Düşününce sevdiklerim daha fazla ama Rain’e karşı neden negatif hissediyorum bilemiyorum.

      • Ekim 25, 2016 11:53 am

        BOF bende de aynı etkiyi uyandırmıştı. Aksine ben çokça izlenen dizilere mesafeliyim ama Dots da sevdiğim oyucular var diye başladım fekaaat nıç nıç.
        Rain’i daha yeni tanıdım, bir arkadaşım ısrarla a love to kill önermişti, o yüzden izledim, Rain büyüledi geçti tam o sıralarda come back mister geldi, ben şok ben iptal 😂😂 yaz ve kış kadar farklıydılar. Şok’un etkisini atlatınca da baya bir bağlandım bu hınzıra. minik bebeler kadar sevimli ama bilakis bir o kadar da seksi ve çekici öhüm öhüm neyse evet ne diyorduk bu senenin top ikisi CBM ve Signal 😂😂

  3. Ekim 20, 2016 10:22 pm

    Ah Signal. İlk bölümden gerim gerim gerilmeme rağmen yine de deli gibi merakla sonraki bölüme geçtim durdum =) Her bölümü ayrı heyecanlıydı. Bir sezon daha çekilme ihtimali konuşuldu twitter’da ama ne oldu bilmiyorum. Nine listemde olmasına rağmen izlemedim henüz sanırım izlemeliyim :))

    • Ekim 22, 2016 11:09 pm

      Kesinlikle, her bölümü ayrı bir heyecanlıydı. Her dava da ayrı ayrı gerildik :) Sonunu o kadar muallak bir yerde bıraktılar ki gerçekten insanın aklına acaba 2. sezon mu çekecekler neden böyle yaptılar ki diye geliyor. Bir de bu tarz dedektif-cinayet dizilerinde her zaman 2. sezonu çekmek kolay olur, yeni vakalar yine dedektifler :)
      Bu arada Nine’ı hala izlemedin mi??? Bence listenin başında o olmalı.

  4. Ekim 21, 2016 5:03 pm

    Öncelikle tavsiye ettiğim bir dizinin bu kadar sevilmesinden dolayı şu an koltuklarım kabardı^^ Diziyi ben de gerilerek ve heyecanla izledim hatta bazen tırnaklarımı kemirdiğim bile oldu. İyi ki yayınlandığı dönem izlememişim yoksa gelecek bölümleri beklemekten kafayı yerdim:D Dizideki bütün karakterleri sevdim hatta başta komiser ablaya uyuz olmuştum ayy bu ne soğuk ne nemrut karakter, çekilmez bu diye düşünürken geçmişteki acemi ve sevimli hallerini görünce onu da bağrıma bastım ama gönlümün efendisi Lee Jae Han^^ Yıllar sonra bile sinemaya gitmeyen, omletli pilav için lokanta sahibine para veren, hoşlandığı kadın kahve yapmasın diye elinde tepsiyle kodamanların önüne hadi kahvelerinizi yapın diye tepsiyi iteleyen, ne olursa olsun son ana kadar pes etmeyen biricik komiserimizi ben nasıl sevmeyeyim<3 Oyuncular çok güzel bi iş çıkarmıştı komiser kadının kafasında poşetle nefes almaya çalıştığı sahnede ve sonrasında yaşadığı şokta benim bile nefesim daralmıştı. Dizinin diğer bir güzelliği ise katillerin istisnasız yakışıklı olmasıydı hahahaha. Tek beğenmediğim şey dizinin sonuydu nasıl yaa bitti mi bitmiş olamaz diye kaldım öyle. Umarım 2. sezon çıkar, çıkmalı!! Lee Jae Han ve ekibine doyamadım çünkü ben. Merak ettiğim bir soruyu sorayım: Nine mı daha güzeldi signal mı? :D İzlemen için de another oh hae young'u öneririm ben zevkle izlemiştim. Lee Jun Ki güzelliğini seviyorsan Moon lovers, eski ama kaliteli olsun diyorsan iljimae. Bu aralar Lee Jun Ki aşkım kabardı da moon lovers yüzünden ahahaha. Bir de Gong Hyo Jin'in şu anda yayınlanan dizisi de güzel. Ayy oh my ghost'da güzeldi yine bir şeeep vakası yaşadım izlerken:D Uzun bir yorum oldu öperim :D

  5. Ekim 21, 2016 7:52 pm

    Yazmayı unutmuşum Jang Hyuk seviyorsan beautiful mind güzeldi. Gerçi senaristin birazcık kafası karışık gibiydi ama önerilir. Descendants of the sunı izlemedim ama çoğu kişiden abartıldığı yönünde yorum aldım o kadar da güzel değilmiş.

  6. Ekim 22, 2016 11:23 pm

    ~~akirafa: Ben de sana teşekkür ederim akiracım, on numara dizi tavsiye etmişsin. Anladığım kadarıyla herkes gerilmiş ama kimse söylemiyor ben diziyi izlemeden (sitem sitem sitem hahahahah). Valla, o kadın dedektif bu dedektif zincirinin en zayıf halkasıydı, gençlik hali bir nebze izlenebilirdi dediğin gibi. Lee Jae-han’a gönlümün efendisi demen…. Hahahah, doğruya doğru karizmatik, dürüst adam. O kahve tepsisiyle polis şefinin odasına dalması çok komikti, tam işte bölümümüzün çiçeği dediler ki kapıdan böcek girdi :)
    Nine ve Sİgnal tür olarak çok farklılar bence. Signal’de hissettiğim duygu korku ve gerilimdi. Nine’da ise merak ve umut diyebilirim, Nine daha duygusal bir yönü vardı, hem aşk hem aile bağları olarak.
    Another Oh Hae Young’un başrollerine bir gıcıklığım var o yüzden izlemeyi düşünmemiştim ama güzel diyorsan bir şans verebilirim. Moon Lovers’ta bütün video ve resimlerini gördüm, çok spoiler yedim artık izleyemem sanırım. Iljimae’yi indirmiştim geçen yıl, hala izlenmeyi bekliyor bakalım :) İlle Lee Jun-ki diyorsan ben My Girl ve The King and The Clown diyorum :) Adam aktör ya, resmen her rolü oynamış.
    Oh My Ghost’u izlemiştim. Çok güzel ben de tavsiye ediyorum.

  7. Ekim 24, 2016 8:35 pm

    Yazının bütününü okumadım çünkü anlatımından dolayı baya merak ettim diziyi, kesinlikle izleyeceğim. Özellikle korku kısımlarını merak ettim. Ödümü koparacaksa okeyim:D Kore dizileriyle daha doğrusu Korelilerle aram pek yoktur ben daha çok Japon severim. Sene bir iki dizi ya izlerim ya izlemem:D Ama bende Come Back Mister tavsiye edeceğim. Çünkü bayıldığım tek Kore dizisi oldu diyebilirim ve başrol adam yani namı değer Rain de sevip, beğendiğim tek Koreli aktör oldu. Çok hoştu, çok sevimliydi çok da güzel rol yapıyordu. Bayıldım. Şu aralar fırsat bulursam diğer dizilerine de bakmayı düşünüyorum.

  8. Ekim 24, 2016 10:46 pm

    ~~Sedef Günay: O zaman mutlaka akşam 10’dan sonra izlemenizi tavsiye ediyorum :)
    Ben Rain’i ilk Full House dizisinde izlemiş ve çok şaşırmıştım. Daha önce bu kadar sevimli, bol mimikli bir başrol erkeği görmemiştim. I’m a Cyborg but That’s OK filminde zaten sevimlilik abidesiydi. Sangdoo Let’s Go to School dizisinde şebeklikle şekerlik arasında gelip gitmiş hep, o ilk dizisiymiş ama en şebek olduğu da o olsa gerek. Dolayısıyla ben Rain’in sevimli hallerini iyi bilirim.
    Come Back Mister ikinci kez önerildiğine göre vardır bir hikmeti diyorum ve indirmeye başlıyorum :)

    • Seh permalink
      Ekim 25, 2016 10:11 am

      Pardon, buraya da atladım. Fakat söylemeden edemeyeceğim Come Back Mister gerçekten çok güzel diziydi. Başarılı ve kaliteli bir yapım deyip kısa tutayım yorumu:D Rain’i bende çok çok severim ama herhalde sevmeseydim bile bu diziden sonra kesinlikle çok sevecektim.

  9. Ekim 28, 2016 6:04 pm

    ~~Çiğdem: Eveeeeet, Çigdem’i de kaybetmişiz, hayırlı uğurlu olsun hahahah. Ya işte Rain çok sevimli, de… Bazen dozu kaçırabiliyor.
    ~~Seh: İyi o zaman ben bir doz Come Back Mister alayım madem :)

    • Kasım 6, 2016 10:11 am

      Ben ise kendimi bulmuş gibiyim…? Demek ki aşk sarhoşluğu, demek ki gözlerim kör oldu 😂😂😂 Bu arada bloğunu didik didik ettim, tüm yazdıklarına yorum yapmak istedim kafanı şişirmemek için zor tuttum kendimi 🤓🤓 Okurken çoook büyük keyif alıyorum bunu söyleyeyim:)

Yorumunu sevdim

