Skip to content

Sivilce ve siyah noktalara etkili çözümler: Çay ağacı yağı, yüz temizleme süngeri ve daha fazlası

Kasım 24, 2016

güzellik maskesi

Bu blogu sadece Kore dizi ve filmleri ile ilgili mi sanmıştınız? Hahah, yanıldınııııız. Şaka bir yana, bu blogu kurmaktaki amacım (7 yıl önce Niye Sevdin? sekmesine yazdığım gibi) “İşte buna bayıldım, bunu sevdim” dediğim her şeyi yazmaktı. O zamanlar Kore dizileri ile yeni tanışmış olmanın heyecanıyla ilk olarak bir Kore dizisi olan Saraydaki Mücevher üzerine yazmıştım.

Bunları yazma nedenim şu: Ben makyaj blogu yazmıyorum (Burada beni Kore dizisi yazılarım için okuyanlar derin bir oh çekmiştir herhalde, evet hala doğru blogdasınız hahaha). Herkesin cilt tipi ve cilt sorunları tabii ki farklıdır. Ciddi sivilce problemi olan, yüzünü sivilce basmış birisi buradaki çözümleri de uygulayabilir ama sırf bunlarla tüm sivilcelerinden kurtulur gibi bir iddiam yok.

Artık konuya geliyorum. Son zamanlarda cilt bakımıyla kafayı bozmuş durumdayım. Özellikle karma ciltlerle ilgili çeşit çeşit ürün denedim (Ki bu iyi bir şey değil, hahahaha). En sevdiğim 3 tanesini yazacağım:

  • Çay Ağacı Yağı+ Lavanta Yağı

sivilecelere çay ağacı yağı

En en en sevdiğim ve herkese tavsiye ettiğim çözüm bu. Doğal ürünlere inancım bu ürünü kullanmaya başlamamla oldu.

Çay ağacı yağının antibakteriyel etkisi var. Sivilceli ciltler için on numara beş yıldız. Tek başına kullanmak yerine temel yağlarla karıştırılması daha uygun olduğu için ben lavanta yağıyla karıştırmayı tercih ediyorum. Bunu seçmemin iki nedeni var. İlki lavantanın güzel kokusu çay ağacı yağının kötü kokusunu bastırıyor. İkincisi de her yerde aşırı övülerek bahsedilen Kiehls Gece Bakım İksiri (siz onu Midnight Recovery Concentrate Serum) içerisinde de lavanta yağı olması ve sabah uyandığınızda o sağlıklı, aydınlık cilt görüntüsünü bu doğal yağın veriyor olması. Yani kendi Kiehls ürünümü kendim yapıyorum. (Burada hıh yaparak, burnumu dikip ortamdan uzaklaşıyorum, hahahah)

Çay Ağacı Yağını Nereden Bulabilirim?

Gratis, Watsons, aktarlar, büyük marketler gibi yerlerde rahatlıkla bulabilirsiniz. Birçok markanın doğal yağ ürünleri var. Ben Watsons’tan aldığım 20 ml’lik ürünü kullanıyorum, 15-20 TL arası bir fiyatı var bu yağların. 20 ml’lik küçük şişeyi alınca başta hemen biter sanıyorsunuz ama damla damla kullandığınız için bitmesi çok çok zor. İçinde yıllık ürün var bence, bu yüzden fiyatı çok uygun.

Çay Ağacı Yağı Nasıl Kullanılır?

Ben 3 damla çay ağacı yağı ve 2 damla lavanta yağını avcumun içinde karıştırıp tüm yüzüme sürüyorum. Sivilce üzerine bir damla sürenler de var. Ama benim sıkıntım yatarken yüzümde hiç sivilce yokken sabah uyanınca sivilce ile uyanmak olduğu için ve yüzümün neresinde bu tatsız sürprizle karşılaşacağımı bilemediğim için tüm yüzüme uyguluyorum.

Çay Ağacı Yağının Bendeki Etkisi Ne Oldu?

Gece yatarken sürdüğümde sabaha sivilcemin çıktığı hiç olmadı. Bu benim için harika tabii ki. Yeni sivilce yoksa problem de yok. Aslında önerilen sabah-akşam tüm yüze 2-3 damla sürmek ama sabah sürmem mümkün değil. Çünkü nemlendirici gibi hemen emilmiyor, neticede bu ürün bir yağ. Ama gece sürdükten 10 dakika sonra çoğu emilmiş oluyor ve sonra hemen yatınca bir sıkıntı yaşamadım.

Valla bayağı övdüm ben de farkındayım ama ben çok sevdiğim için herkes faydalansın istiyorum.

  • Yüz temizleme süngeri/lifi

sd yüz temizleme süngeri

Bu da önceden kullanmayı aklımın ucundan bile geçirmediğim bir ürün. Çünkü bu süngerler bildiğiniz ponza taşına yakın sert bir yapıdalar. Ama tabii ki o haldeyken yüzümüze sürmüyoruz. Ilık-sıcak suda ıslattıktan sonra yumuşak oluyor. Özellikle duştayken yüzümü bununla yıkıyorum. İlk Garnier Saf & Temiz serisinin arındırıcı temizleme jelini (içinde salisilik asit var diye almıştım) sürüyorum, sonra ıslatıp yumuşattığım Superdrug yüz temizleme lifimle özellikle T bölgemi ve azıcık da yüzümün kalanını nazikçe ovalıyorum. Böyle uyguladıktan sonra siyah noktalarımda ciddi bir azalma gördüm. O yüzden bu yüz temizleme lifi ya da süngerleri acayip hoşuma gidiyor.

Bu arada hepimizin sevdiği siyah noktalar için olan burun bantlarının doğru kullanımını biliyor musunuz? Sıcak banyodan ya da 15 dakika buhar banyosundan sonra ilk gözeneklerinizi açmış oluyorsunuz, sonra da burun bandını uygulayın. Bandı çektikten sonra da hemen tonik uygulamanız lazım ki gözenekler hemen kapansın ve böylece siyah nokta oluşumu önlenmiş olacak.

Ayrıca yağlı cildi olanlar peeling için küçük taneli scrubları da bu şekilde kullanabilir (Tabii sivilceler varsa peeling zarar verebilir, o bölgelere uygulanmamalı). Scrub kullanımı banyodan sonra hazır gözenekler açılmışken yapılırsa daha güzel sonuç veriyor.

Konjac süngerleri ise henüz denemedim ama onları daha da seveceğim gibi bir his var içimde.

  • Nemlendirici

Yıllardır okuduğum bloglar ve izlediğim cilt bakım rutini videolarından anladığım şeyi size özetliyorum: Temizleme jeli, tonik ve nemlendirici üçlüsü. Bunu her gece yapacaksın arkadaş. Bakarsan bağ olur, bakmazsan buruşur gidersin. Tabii burada doğru ürünleri kullanmak önemli. İster doğal ürünler kullanırsın ister pahalı marka kremler alırsın, ama bu iki uçta bile yanlış ürünleri kullanmak cildinizi geri dönüşümsüz yollara sokmak anlamına gelebiliyor.

Yağlı bir cildin de olsa nemlendirme şart! Cilt tipi ne olursa olsun nemlendirilmeli. Cildinizi temizleme jelleriyle çok sık yıkar ve çeşitli cilt bakım ürünleriyle aşırı kurutursanız bu sefer deri bu kuruluğu kompanse edebilmek için yağ kusuyor, gün içinde aşırı yağlanma olabiliyor, sivilce olabiliyor. Kaş yapayım derken göz çıkarmak böyle böyle oluyor işte. O yüzden en önemli basamak nemlendirme. Ama tabii ki uygun ürünlerle. Ben yıllarca Dove sabunu ile yüzümü yıkamıştım. Ama yüz hiçbir sabunla yıkanmamalı diye öğrendiğimden beri bunu bıraktım, çünkü yüz olsun vücudumuzda başka bölgelerdeki cildimiz olsun, pH dengesini bozmak, florayla oynamak, aşırı kurutmak ya da yağlandırmak cildi bozacaktır maalesef. Dove benim sivilcilerime çok iyi geliyordu ancak bu sefer de sanırım cildimi fazla kurutmuşum. Mesela bazı toniklerde de alkol denat var. Haydiiii, hem cildimi kurutmayayım diyorum hem de alkol mü dökeceğim suratıma, tövbe sürmem.

Misal doğal tonik mi istiyorsun: Gül suyu. Doğal peeling mi istiyorsun: Kahve telvesi. Zaten biz yıllarca salatalık doğrayıp yüzümüze dizmiş bir neslin evlatlarıyız :) Tabii bu listeyi uzatmak benim haddime değil ama doğru cilt bakım rutini ille size pahalıya patlamalı anlamına gelmiyor demek istiyorum. Önemli olan sizin için doğru olan ürünü düzenli kullanmak. Tabii bazıları genetik açıdan 1-0 önde başlayabiliyor, o şanslı arkadaşlara hemen kıskanç bakışlar fırlatmayalım :)

Nerede kaldık.. Bence arada bir de nemlendirici maske yapılmalı, hem eğlenceli hem de cildimize nem depolayabiliriz. Ben bu açıdan değişik değişik nemlendirici kağıt maskelere bayılıyorum. O serin ve ıslak yapıları bile insanı ferahlatıyor.

Ve tabii ki bol bol su içmek kesinlikle etkisini ciltte de gösteriyor, bu bir alışkanlık olmalı.

Varsa böyle bildiğiniz ürünler bana da önerirseniz denemek isterim.

Bu ürünleri sevdim.

5 Yorum leave one →
  1. seh permalink
    Kasım 26, 2016 5:01 pm

    Adını unuttuğun krem İsotrexin ya da Azelderm olabilir mi? Kardeşimin sivilce, benim de siyah nokta problemim var. Yazını okuduktan sonra kardeşime koştum ve sivilcelere karşı kullandığı kremleri sordum:D Şimdi direk bizim sorunları yazınca, ailemizin doktorunun tavsiyeleri gibi geldi:D Çay ağacı yağı ve lavanta karışımını muhakkak deneyeceğim ve o burun bantlarını bunca yıldır yanlış kullanıyormuşum ben galiba:( Bu arada evde süngerim de var ama bir zaman sonra cildi tahriş eder gibi bir şey duymuştum o yüzden bir kenara bıraktım ama söylediğin şekilde kullanmak sanırım en doğrusu, ben bunu neden düşünemedim yahu ehehe neyse velhasıl kelam bende bunu sevdim:)

    • Kasım 26, 2016 11:09 pm

      Yok, eczanede satılan reçeteli ürün değildi, kozmetik -hatta deneme boyu- bir üründü.
      Ben de yıllarca burun bantlarını direk burnuma yapıştırdım ama gözenekleri açınca daha etkili oluyor.
      Siyah noktaları himalayanın neem mask da (neem turmeric olan) çok azaltıyor bu arada.
      Önerilere açığım :)

  2. Semerkant permalink
    Kasım 27, 2016 6:06 pm

    Çay ağacı yağının methini daha öncede duymuştum fakat kokusu ağır gelir diye vazgeçmiştim zira daha önce çay ağacı özlü bir ayak bakım kremi kullanmış kokusundan baya rahatsız olmuştum, lavanta yağı çok iyi fikir. Siyah noktalar karşı yüzümü pirinç buharına tutuyorum(Saraydaki Mücevherde cangema dan öğremiştim bunu:D) ardından da burun bandı çok iyi geliyor.

  3. Aralık 1, 2016 9:59 pm

    Ben de himalaya maskesini kullanıyorum banyodan sonra üstüne tonik sürmek mi gerekir acaba tonik önerin var mı bir de bu nemlendirici olayı yüzün heryerini nemlendirmek lazım burun bölgesi için kötü olmaz mı

    • Aralık 1, 2016 10:21 pm

      Nemlendiriciyi ilk yüzümün en kuru bölgelerine güzelce sürüyorum, sonra elimde kalan nemlendiricinin ıslaklığıyla T bölgemin üzerine sürüyorum. Yani direk burnumun üstüne nemlendiriciyi boca etmiyorum zaten.
      Kullandığınız maske peel-off yani soyulan maskeyse, onun mantığı burun bantıyla aynı. Yani gözenekler boşalır boşalmaz tonikle gözenekleri sıkılaştırıyoruz ardından tonik kuruyunca nemlendiriciyi sürüyoruz.
      Ama kullandığım maske nemlendirici etkili olanlardansa ben üstüne başka hiçbir şey uygulamıyorum.

Yorumunu sevdim

