İçeriğe geç

Honeyland

Eylül 8, 2020

honeylandposter

Uzun bir aradan sonra herkese selamlar. Tüm dünyayı kasıp kavuran Covid, karantinalar, afetler derken herkes evlerine çekildi. Bu ev günlerinde en güzel, dizi ve film izlenir malum. Kore film ve dizilerine tekrar dönüş yaptım ben de. Ama bu gece izlediğim film bir Makedon filmi. 2019 yapımı, en iyi belgesel film oscarını da almış.

Filmin yarısında ağladım, en sonunda ağlamaktan yüreğim çıktı sandım. Makedonya’nın uzak bir dağ köyünde yaşayan bu kadın beni derinden sarstı. Neden bu kadar etkilendim? Yalnız bir kadın olduğu için mi, hasta annesine baktığı için mi, haksızlığa tahammül edemediğim için mi, herşeye rağmen arıcılık işinde herkesten daha insaflı ve iyi olduğu için mi, bilemiyorum. Belki hepsi, belki başka şeyler. Dillendiremediğim. Yazarken bile gözlerim doluyor.

Film ekibine çok kızdım, belgesel adıyla kadının hayatını çekmişler, biraz da mesuller olanlardan. Sonra düşününce hayat bu, onlar olsa da olmasa da bir yerlerde bu hayatlar yaşanıyor.

Sizi ağlatacak bir film olmayabilir. Ama her halükarda etkileyecek. Buna eminim.

Bunu gözyaşları içinde sevdim.

honeylandhatice

One Comment leave one →
  1. Ferahi permalink
    Eylül 19, 2020 10:32 am

    Ben bunu izledim trt belgeselde veriyorlar bu tür belgeselleri. Şükretmek lazım. Kadının hayati arılar bal ve annesiydi. Anneside gidince yalnız kaldı.Yapayalnız bir kadın ama çocukları seven temiz kalpli bir köy kadını. Yalnızlığı ve verdiği emek yaşam savaşı üzmüştür biz herşeyi çok kolay elde ediyoruz ona bakınca…

Yorumunu sevdim

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.